Sunday, April 29, 2012

tersentuh hati ini...:(



assalamualaikum....:)





 bila baca status ni kat fb.. hati ni tersentuh dan terfikir panjang dan tertanya2 pada diri sendiri :

## apa aku dah buat sebelum nie??
## perlukah hal nie berlaku??
## mana kelemahan aku sampai jadi camni??
## kenapa aku xfikir sebelum nie bnda2 camni??
## betulkah tindakan aku??

muhasabah diri :

## banyak nya salah aku..
## time marah memang aku xdapat nak fikir mana baik dan buruk
## patut la hidup nie xtenang

apa yang perlu aku dilakukan?

1) rendahkan ego yang ada ini
2) mungkin aku yang perlu mengalah.. mengalah tak semestinya aku kalah.. demi menjaga ukhwah ini..
3) demi persaudaraan ini...

p/s : terima kasih kepada sahabat2 saya di fb kerana menyedarkan kekurangan saya yang tak pernah lihat sebelum ini... mungkin saya tidak sedar yang saya ini hanya pinjaman sementara disini sebelum menuju yang kekal selamanya.. saya banyak buat tanpa saya sedar mahupun yang sedar... kalau bukan sahabat2 yang tidak membantu saya, tidak menyedarkan saya, mungkin kini saya masih terumbang ambing... ape2 pun terima kasih sahabat2 sekalian...

YA ALLAH, berikan lah kesempatan kepada hamba-MU ini untuk melakukan yang terbaik.. untuk membetulkan apa yang salah.. untuk lebih kuat dalam menjalani kehidupan ini.. aku tahu ini hanya sementara untuk aku.. ini adalah ujian dari-MU untuk menguji tahap keimananku.. aku terimanya ya ALLAH... maka kuatkan lah hati ini, ya ALLAH  berikan la aku kekuatan untuk menghadapinya,  ya ALLAH rendahkan la ego dalam diri ini,  ya ALLAH jagalah hati hamba-MU ini dan jangan biakan hati ini jauh dari-MU... amin...

No comments:

Post a Comment